Copenhagen

Danmarks Turen på påsklovet

Nu har äntligen fått bilderna från Danmark och Köpenhamn av Linda och fått egen tid till att ladda upp dem. De flesta är tagna på rådhus platsen i centrala Köpenhamn där en hel del aktivister satt och Demonsterade och tog det lungt med några öl. Målet var väl att bevara Ungdomens hus.

R?dhuset
Rådhuset i Köpenhamn.

Tyväär är det ombyggnad på rådhus platsen så fick ingen bra bild av rådhuset. Jag tror till och med att Linda tog tag i kamran tog detta fotot.

Ice crem
Markus & Marcus sofia i bakgrunden

Jag och Sofia beställde vars en liten Ice Crem, väldigt liten var den inte. Jag blev super mätt på den "lilla glassen". Det var super svårt att beställa en glass av en dum dansk osm inte fattade riktigt. Som tur var hade hon en kollega som fattade bättre. Till slut fick vi ta det på engelska.

Demonstration!
Mark kritor rockar punk.

Bra sätt att göra en lugn demonstration.

Dansk lokal befolkning?
Danska punkare? Aktevister?

Det kan inte vara lätt att vara dansk och ha påsk lov. Mycket rolig tripp till Danmark. Jag och Linda & Marcus och Sofia hade det kanon.

Rosa D?skalle
Bob Dylan, Rosa döskalle, Colin James

Jag bad Linda ta foto på dessa coola afficher medan jag stod i ett rödljus efter att vi varit och handlat Dansk godis på stationen. Från början var det ju den rosa döskallen som jag ville ha foto på, men en affich på Bob Dylan är heller inte fel, o sen Colin James har en fräck mikrofone och det är alltid värt lite text här. Detta är den sista danska bilden, nu var vår dag slut.

Hade bra. hoppas ni gillar bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0