Prommenad i Alnarp

Jag hade tänkt börja detta inlägget med att lägga upp en bild sen i Lördags då vi på Scouterna hade den första Påskfesten för hela kåren i hela Arlövs Scoutkårs historia. Jag hade inte tänkt gå in så mycket på vad vi gjorde. Där var barn mellan 7-12 år, och de fick leka massa lekar och käka en god gryta. En av lekarna var "Herre på täppan" Eller helt vanligt Kuddkrig.

Herre p? t?ppan
En Bäver och en Miniorscout tävlar om att slå ner varandra.
Det blev lika i denna omgången.

Senare på kvällen kom Linda ner från Göteborg, kan vara därför jag inte har skrivit på ett tag. Jag och pappa skulle köra in och hämta Linda vid bussen, men det var inte lätt i och med att Linda tagit tåget. På söndagen var vi ute och gick. Vi tog en sväng om Alnarp och tog massa foton på varandra och framför allt på blommor.

Prunus
Prunus

När man går i Alnarp blir man alldels varm av, vår känslor. Av detta träd med rosa blommor kan man ju inget annat än le när man ser ett sådant. Jag har svårt för att läsa av Alnarps Namn skyltar, men jag har fått för mig att det står på skylten att trädet heter Prunus och planterades år 2000.

Blomma
Underbart formad blomma.

Jag tyckte att jag lyckades fånga blomman vackert, där finns säkert många som skulle kunna fotgrafera den mycket bättre, men jag trivs med bilden och blir glad av att bilden är så vacker, och att det är ett vår motiv.

G?
Stå still dumma fågel.

Just nu är jag för fler fågelskrämor. Även som fåglar är ett vår täcken så blev jag förbannad, det vägrade stå still framför min kamra. Först ville jag få ett foto på båda, men det fick jag ge upp ganska snabbt, sedan ville jag ha på bara den främsta. Men fåglarna vägrade stå still, och sprang undan min kamra, men Lindas kamra den kunde dom stå till så hon kunde få en fin bild. (Är gäss flyttfåglar?)

Sedan åkte jag & Linda och Sofia & Marcus till Danmark och hälsade på Danebrogen. Fast kamran låg kvar hemma så vi fick använda Lindas den dagen, så de fotona får jag lägga upp när jag fått bilderna.

Herr G?rman
Herr Gårman (Bilden är på en annan skylt, skulle egentligen vara
Herr går man fast ni får hålla till godo med denna!)

Statliga verk har alltid Lunch när man själv har tid, så jag fick stå och vänta i en kvart typ. Jag frös och hade inget o göra i skuggan så jag tog lite foto. Här är ett meningslöst foto!

(Texten ovan är fel. Det var jag som la in fel bild, men orkar inte ändra och texten får bestå!)


Kommentarer
Postat av: Aifos

Snygg blomma!

2007-06-21 @ 18:23:49
URL: http://aifostankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0