Middsommar


Var hos Linda i helgen och vi firade Middsommar helt ensamma. Kändes som det var dags att ta bilen till henne. Annars hade det inte blivit så mycket träffandes denna sommaren. Men när jag precis kommit ditt så ringer chefen och säger att han glömt säga till mig att jag skulle jobba, och att han kunde fixa en Borlänge tur. Men varför jobba middsommar när man kan träffa Linda?

Kan det bli en Middsommarkrans?
Middsommarkrans.

Vet ej om vi band Middsommarkransen rätt. Men det fick gå ändå. Jag tyckte Linda gjorde ett super jobb. Den blev rund och fylld med blommor, behövs det något annat. Om någon vet hur man gör så hör av er. Vi bara satte blommorna på rad och drog lite sy tråd runt. Sen när blommorna stack ut så fick binda lite mer tråd runt själva blommorna.

Är hon inte söt?
Så här söt blev hon

Så här söt blev hon, här står hon och vispar grädden till flygande jacob.

Lax goja
God Lax macka.

Hittade ett recept på internet, fast det verkade tråkigt så vi la till lite och tog bort lite, och jag lovar det måste blivit bättre än det tråkiga receptet. Blev faktiskt nöjd med både smack och upp lägg. Syns faktiskt lite dåligt. Men både smacklökarna och ögat fick sig en apptit retare.

Flygande jacob
Varför ladde jag upp denna?

Vet ej varför jag fotade maten men kändes roligt. Men hur fotar man en gratäng på ett snygg sätt. Någon som vet så lämna gärna en kommenter. Så jag vet tills nästa gång jag får för mig att fota maten, och jag och Linda äter ju ofta flygande jacob.

Fy inte leka med maten
Ajabaja man får inte leka med maten

Linda gjorde detta fina Hjärta trotts att man inte få leka med maten så tar jag med det.

Rolig bild
Vart kom denna ifrån

När jag la in bilderna i datorn från kamran så hittade jag denna bilden och vet inte vart den kommer ifrån. Men sånt är livet. Den hade roliga former och lite sådär mystisk. Jag vet om att den är tagen på Saltholmen.

Fågel vägen
Fågel vägen, 268 KM

Fågel vägen hem till Malmö från Göteborg var 268 Kilometer, sen att vägen jag körde på hette fågelvägen är en annan fråga.

Innan jag avsluta så under jag en sak. Fågel vägen finns ju kvar även om jag inte kör på den. Skulle jag skrivit Heter eller hette. I och med att jag skrev körde?

Tack för idag./En amatör som glömmer kamran när den behövs och har den frame när den inte behövs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0