Blå hajk återträff

På grund av att jag är så extremt dålig att koppla in kamran till datorn och tömma ner mina bilder på datorn så det tar vädligt lång tid mellan mina inlägg här. Sen just vid detta tillfället så är det faktiskt så att jag har varit borta hela helgen, har sovit i Lund och träffat massa Stockholmare men mer om det senare.

Linda kom hem till mig sent på tisdagen och vi hade lite mys middag och lite annat mys mest hela kvällen som vi avslutade med en film " Vuxna människor". Jag är ju ingen Nils Peter Sundgren fast filmen var inte så bra som jag trodde fast Mikael Persbrant är ju Mikael Persbrant. Fast fredagen blev inte lika mysig, då vi hann med att vara på min skola och hålla på där lite, åka hem till mormor gå i skogen och fika, åka till Lund och handla mat inför helgen, åka hem till mig för att sedan gå ut en prommenad till Möllan. Linda har ofta tjattat om att ta en tur ditt, och i fredags fick vi tummarna loss och begav oss ditt.

Linda
Linda och Möllan

Väl på möllan sprang vi runt i trädgården och tittade på gamla visna kryddor, och en katt som sprang lös vid höns gården eller stallet eller vad det heter för höns. Vi hittade även massa fina blommor i alla dess färger och Linda fick berätta för mig vad det flesta hette. Så vi förrenade nyta med nöje. Så nu känner jag igen massa blommor med namn.

Blommor
Vita och gula blommor, de gula heter Krokos.

Efter blommster vandringen fick vi gå snabbt hem och packa, för att sedan åka på Blå Hajk Återträff i Lund. Jag var tvungen att packa så fort att jag glömde kalsonger och strumpor. Fast nog pratat om mina kläder. Väl inne i Lund träffade vi massa Scouter som kommer uppåt landet. Stockholm Linköping Småland, och många fler ställen. Vi mötes upp på central stationen i Lund och hade upp rop och massa kramande där, innan vi begav oss till bussen som skulle ta oss ut till stället vi skulle sova på. Tack DS i Lund som ställde upp med lokal mot att vi köpte en vatten kokare till dem.

Bernt
Fin besök i Skåne. Killen på bilden heter Bernt.

Under fredagen åt vi gott och pratade minnen. Innan vi somnade över ett par avsnitt HippHipp och filmerna "Repmånaden" och "Yroll".
På lördagen försökte vi gå upp i tid och käka en snabb frukost, och skynda oss så gott det går, för att bege oss på runt tur till Malmö där vi skulle visa Stockholmare Torning Torso och "Häst räven" som står på Malmö stortorg. Häst röven är bak delen på den statyn som står på Stortoget.

 Turning Torso
Torning Torso

Efter att Stockholmarna fått se vårt fina hus och gått längs strand prommenade i västra hamnen i Malmö där man perfekt kunde se Öresunds bron, även om det blåste enormt mycket i Malmö just i Lördags. Som avslutning på Malmö rundturen stack vi till Laserdom och spelade ett par spel där. Det var nog den roligaste gången jag varit där, allt var ju väldigt avslappnat och mycket skratt.

Dom kyrkan i Lund
Dom kyrkan i Lund i trä.

I och med att Dom kyrkan i Lund är väldigt svår att fotgrafera utifrån i hel het, så tog jag en bild på en figur i trä av kyrkan och publicerade den iställt för att göra det så lätt som möjligt och för att jag tycker att byggnaden är värd att visas för den är vacker som den är, även om det är en kyrka. Ingen emot kyrkor men jag räknar mig inte så värst troende.

När vi kom tillbaks till Lund och skulle vänta på bussen som går utan för Dom kyrkan så gick vi in i den för att kolla på denna praktfulla byggnad som är väldigt mysig och intressant även för en person som jag, som håller mig ifrån att tro på saker, som står i diverse böcker. Jag kan bara säga att ni borde gå in om kyrkan om ni någon gång kommer till Lund.

Dom Kyrkans i Lunds k?llare
Stora gravar i Källaren på Dom Kyrkan.

Denna praktfulla källare med massor av stora gravar med välarbetade gravstenar var väldigt mysig upp tänd med stearin Ljus. Fick tyvärr ingen bra bild på källaren med ljusen fast här har ni iallafall en bild som jag tycker om. I källaren på kyrkan står även jätten Finn förstelnad och förkrymt så man kan titta på honom. Man kan troligvis gå in på Ne.se och söka på Jätten Finn eller dom kyrkan i Lund och få reda på massa information om jätten Finn, jag har inte alla fakta och alla sägnar i huvet och vet inte vilken som är riktig eller officel så därför skriver jag inget om den. Mer än att kyrkan var väldigt vacker.

T?get hem
Tåget till Burlöv.

Sedan på Söndagen var det dags att ta tåget tillbaks till Burlöv, och jag tyckte att skylten var cool, även om skuggan inte ligger så där proffsigt till. Men ni kan ju kolla vad klockan är och när tåget skulle gå. Där blev ju en del bilder som man tog i ren trisdes.

Allt för mig idag. Kommer mer när jag har fler roliga bilder att lägga upp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Otroligt fin bild på Turning Torso

2007-03-19 @ 18:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0