Göteborg

Ja då har man varit i Göteborg för första gången sen jag skapade bloggen. Jag satte mig på bussen till Nils Erikssons terminal. Där Lindas pappa kom och hämtade mig för att köra mig ut till skogen, där Linda redan var med sina Minior scouter. Minior scouter är scouter mellan 8-9 år gamla. Deras stuga ligger ca en 45 minuter utanför Göteborg, i en alldeles perfekt skogsglänta precis bredvid en sjö.

image21
En fin vy ut över Trollsjö.

Under förmiddagen på lördagen fick Scouterna ta ett märke som heter "Lycktan". För att få "Lycktan" måste man kunna vad alla lycktans delar heter och kunna plocka isär en lyckta för att sedan ren göra den och sätta ihop den igen, så att alla delar hamnar på rätt plats. Och det är inte alltid så lätt när man är 8-9 år. Sedan kommer det roliga med hela märkes tagningen. Då ska man lyckas tända lycktan också.

image22
Alltid skönt med lite "barnarbete", men barnen gör det glatt efter som får ju ett märke.

Sen var vi ute och gick lite runt sjön efter vi gjort klart alla lycktorna, och då hittade jag detta fina hus som gjorde det mycket lättare att gå vidare. Mycket trevlig skog att vara ut och gå i. Mycket att titta på.

image23
Undra om det hus är beboligt?

Jag tyckte att jag skulle få flytta ditt och bli ett troll ute i skogen, fast jag tro nog att man skulle tröttna efter ett tag. Det är nog inte roligt när det är snöstorm på vintern. Sedan var det läger bål och då stängs kamror och allting av, för att inte ströa den vackra elden och all sjungade. På söndagen händer inte så mycket mer än städning och krov. Men otruligt nog så glömde vi Sojakorvarna (Igen) så killen som var vegg fick äta en rå morot i bröd med ketchup.

Ny trend kanske
Ny trend Morot med bröd och ketchup. Jag ska nog ha Senap också på
min om jag får för mig att prova det någon gång.

Jag glömde höra med honom om det blev gott, fast det tror jag nog att det blev. Får väl fråga någon annan gång då istället. O sen till sist är jag bara tvungen att publicera en pepparkvarn som var giggantisk nästan lika stor som en minior.

image26
Det kallar jag pepparkvarn.

Allt för mig idag, och från helgen. blogg.se har klyddat lite för mig idag så därför har det tagit tid plus att jag inte riktigt fått kläm på hur allt har gått. Men hoppas allt blir bra.

Kommentarer
Postat av: Helena på ROOMSERVICE

Rå morot med ketchup! Asgarv....

2007-03-28 @ 18:57:51
URL: http://roomservice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0