Hjälp

Idag känns det som en sådan dag. Det har inte hänt så mycket sen sist, men ändå har det hänt en hel del. Kanske är därför det blir en sådan mängd uppdatering.

Hade lite plannering med stor scouterna i tisdagas och vi kom genast in på gamla minnen, och jag kände mig bara tvungen till att berätta för alla "nya" scouter sådan som inte hade blivit gamla scouter innan denna händelsen utspelade sig. För att ge extra inlevelse och lättare att förstå så gick jag fram till vår vita tavla och började rita. I och med att jag lägger upp ritningen här så ska jag även ge er min underbara historia.

Händelsen utspelar sig på en äng vid Arlövs Scoutkårs Torp - Socker torpet. Vi är ca 50 scouter på samma övernattning och bestämmer oss för att leka Captheflag. Typ fånga flaggan på svenska, jag är inte så duktigt på engelska. Alla lag får vars en flagga som de ska gömma och försvara, också har man liv.
Ett av lagen hade gömt sin flagga i ett träd och Martina får hjälp upp i trädet av ett par kompisar, men ingen hjälp ner. Så medan jag och Marie står och skämtar och skrattar uppe på en kulle så kommer en scout springade och skricker "Martina sitter i ett träd hon måste ha hjälp". Jag och Marie börjar skratta hur mycket som helst, och springer ditt lite halv glada så här. Och när vi kommer till trädet där Martina sitter tittar vi på henne och börjar assgarvar och pekar på henne och medan andhämtningarna i skratten säger Marie " Ha där kan de bus fröet sitta, då vet vi var vi har henne". Men sagan slutar lyckligt då vi hjälpte henne ner. Vi vet dok inte om hon fått några menn av att ha blivit kallad Trädet hur länge som helst.

Tr?d historien
Trädet historen

Sedan ville jag bara göra lite reklam för Mc donalds. Jag har en affärs ideé, om alla som köper något på Mc donalds och får tillbaks mynt ska lägga dem i Mc donalds samlar box. Så hjälper vi till alla lika mycket och det kostar oss inte så mycket heller. Sen tror jag att de barnen som får ta del av pengarna blir mycket glada också. Det ska läggas till att jag handlar väldigt sällan på Mc Donalds men de gånger jag gör det lägger jag oftast mina mynt till deras insamling. Tack på förhand.

Hj?lp
Hjälp Barnen.

Vilken bild ska vi ta nu då? Jag skulle vilja visa en bild då mina underbara kompisar står först i orkester tåget på gågatan mellan Gustav Adolfs torg och Stortorget i Malmö. Varje gång jag ser denna bilden så blir jag mega glad, hoppas även ni som läser drar på smillbanden.

Orkester t?get
Arvid, Sofia, Maria W, Helena. Är musikanter.

Tänk på att Bankomaten bakom dem är där Hipp Hipps Mffklack gör scenen då det ska ta ut pengar. Bara en sådan Skåne grej.

Till sist ville jag bara visa en bild, har inte mycket att skriva om den mer än att den togs igår Onsdag under sett Scoutmöte. En fråga bara, vilket är området?

Hund skylt

Hund skylten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0