Promenad

I lördags fick jag spatt och var bara tvungen att gå ut och gå, i det fina vår vädret. Jag vaknade upp ur liksom en dvala när jag mötes tidigt på morgonen av att mitt rum var varmt och solen stod på i ögonen. Jag snörrade på mig skorna och började min vandring som bar av mot den nya vandringsleden mellan sege och Möllan och precis när jag lämnat gården så mötes jag av ett mycket vackert träd ute vid kullen.

Fin tr?
Mycket vackert träd med fin skugga såhär på våren

Sedan fortsatte vandringen ut på leden, och solen stod på rätt rejällt så jag var tvungen att använda solglassögonen, och det är första gången för i år. En helt underbar känsla att få gå där och tänkta för sig själv samtidigt som solen värmer upp en och vinden kyller ner kinden rätt rejällt. Det var bara inte jag som var ute på spåret även en hel del hund ägare utnyttjade vandringsleden, och det gjorde mig väldigt chockad faktiskt, jag trodde aldrig att den skulle bli så jätte populär fast det blev den tydligen. Vär framme vid möllan stod jag länge och funderade på hur vacker den var, för det är den faktiskt. Jag tycker det är en fantastisk byggnade som Arlöv borde ta vara på. Sen slogs jag snabbt av tanken på att Arlövs Scoutkår även skulle kunna få ta del av det lokaler som snart står tomma uppe vid möllan?

Arl?vs M?lla
Här står Arlövs Mölla praktfull som den är

Vandringen fortsatte, ner om ryttarföreningen och medan jag gick förbi just stallet och såg alla bilar och alla barn som sprang runt så slogs jag av tanken, att de barn som tar sig till stallet och ryttarföreningen, vad är det för skillnad på dem och våra Scoutbarn, och föräldrade som ändå kör kan ju lika gärna köra upp där som att köra ner till rusthållargården i Arlöv, det kanske bara hade tagit en minut extra. Men mina ben kändes fortfarande pigga på en vår promenad så jag tog en sväng om kronetrops gården, mycket vacker gård faktiskt. Men känslan av att stråsa runt i vår solen var för skarp så jag bestämde mig för att gå "ända" ut till Alnarps parken där jag mötes av sköna växter och några pensionärer som rastade hunden, och ett par fågelskådare som stod och tittade på ett par fåglar som kommit tillbaks till Sverige.
I Alnarps parken så blev min vårkänsla nästan sommar känsla när gräset var så mycket grönt och så många växter skymtades fram i buskar och bland bruna löv.

V?r?
Grönt i Alnarps Parken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0