Träff i Lund

Idag har jag varit i Lund tillsammans med Dan och Maria för att ta en koppfika. Fast Dan sa att han skulle åka in till Lund redan någon timme innan vi alla skulle mötas och jag var hjärtligt välkommen in och göra honom sälskap om jag inte hade något att göra under förmiddagen.

Och jag hade ju givetvis inget och göra under förmiddagen än att strosa runt i boxer där hemma, så jag kläde på mig och gav mig av till tåget. Som vanligt på Paronen så stod jag och biljettautomaten och bråkade, jag ville ha biljett och den pengar fast tjugan som jag ville ge ifrån mig svalde inte automaten utan hård kamp. Till sist kom biljetten ut och kunde lugnt stiga på Pågatåget som hete Gabriel Jönsson.

image4
Rätt roligt en Scout från Ystad heter just Gabriel Jönsson

När jag stigit på tåget så sitter där en mörk utländsk engelsktalande man och han frågar mig lite osäkert om tåget stod i Lund, och jag svarade tappert "No, Lund is abot 3 stations" mannen förstod och satt lugnt kvar. Jag kände att jag var tvungen att hjälpa honom ytligare genom att berätta att jag skulle hoppa av i Lund och att jag kunde säga till honom. Om han förstod vad jag sa, vill jag ha osagt men vad ska man göra? Sen när jag skulle förklara för den svarta mannen varför jag hoppar på tåget och tar ett foto på väggen så blev där säkert ett antal fel på uttalande och ordföljd, men skit samma.

Inne i Lund får jag reda på att Dan hade kommit upp ur sängen sent och hade en timme(den tiden vi hade bestämt från början) kvar till Lund, så jag får driva runt i Lund och kolla i affärer men att inte en ända affär har öppet i Lund en Söndag viste ju inte jag, inte Dan heller. Så jag går och köper en tidning för att ha något att göra den halvtimme som där var kvar efter min lilla rundvandring i Lund.

image5

69 SEXTIPS

I en bilaga så kunde man läsa om de 69 Sextipsen om hur man får tillbaks sexlusten. Och detta läser jag precis när jag gått ut ur affären och inte orkade gå in och köpa till bilagan. Jag som skulle sitta i Lund kunde ju lika gärna läsa om hur man gör för att få tillbaks sex lusten som att läsa om att Carola inte tycket att Svt var snälla mot henne under prisutdelning till Ola Salo och The Ark under melodifestivalen.

Till sist kom iallafall Dan och Maria och vi gick iväg till Emmas café för att äta en super god fast lite torr blåbärspaj och en kopp kaffe. Och under vår tre timmar långa fika blev det rätt mycket Blåhajken och Forsfarar snack, och även en hel del scout snack. Sen var det dags för Maria att gå iväg för hon skulle till någon gudstjänst eller något.

Så här har min helg varit. Kanske kommer fler bilder snart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0