Mycket har hänt

Ja som rubriken säger har det hänt mycket sen jag uppdaterade bloggen tillsammans med bilder. Men tyvärr så har kamran också legat lite i träde medan datorn varit på reperation. Minnes kortet är ju inte hur stort som helst. Men Linda har varit här vi har varit på museeum och lite sånt. Njut.

MFF
MFF flagg marchen

Flagg marchen var en underbar upplevelse, många roliga MFF:are gick genom Malmö innan matchen mot Gais i himma premiären. Vi gick från Möllan via Pildamsparken. Hoppas det blir fler och lite mer högljudare nästa år.

Skruvat
Skruvade Torso

Var på Tekniska och Sjöfarts Museet i Malmö med Linda och där var många roliga grejor att titta på. Mycket som man redan tittat på, fast de hade en utställning om malmö genom tiderna och hade en Miniatyr av Turing Torso. Kände att det var dags att ta ett foto på huset.

Vindkvarn
Vindkvarn

Nu kommer inte fotona i ordning fast kände att om jag ska visa upp två miniatyr byggnader så ska dom komma efter varandra. Detta är ingen Mölla eller Väderkvarn för detta var en Vindkvarn men det kan man skit i. Jag gillade den, och som ni kanske förstår möllor så jag var tvungen att ta ett foto och även publicera den.

Kokums
Kokums

Ett underbart kokums sätt av högsta kvalite. Varför finns inte Kokums grytor idag?

Lejopard
Lejon

Efter vårt besök på Tekniska så fortsatte vi vidare till Malmöhus slott där vi hittade detta fina lejon. Tyvärr så fungerade inte kamran på de rikiga utställningarna men det fick gå ändå.

Blommster kruka
Korgkruka


Jag och brossan var ute hos Mormor när hon hade gjort om trädgården och ville visa upp den, som vanligt hade jag kamran med mig och tog några foto i trädgården.  Gillade ingen av bilderna, tyckte ingen blev bra tyvärr så jag publicerar bara denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0