Snö

Ja då har det för första gången snöat i Skåne för denna vintern. Om det nu bara hade kunnat ligga ett par dagar och sätt snyggt ut inte blivit slask direkt, så hade det kommit en lång utläggning om att man borde flytta året sådär en månad så att barnen idag kunde få ha en vit jul och slippa få snön när skolan börjar igen. Men det orkar vi inte med idag, utan vi kör gårdagens bilder med mycket snö.

Snö Boll

Första Snöbollen

Satt vid datorn och slö surfade som vanligt, och helt plötsligt tittade jag ut genom fönstert och möts av ett snö täcke över gården och omgivningarna runt huset. Barn som man blir så fort snön kommer, så var jag bara tvungen att öppna fönstret och göra Vinterns och Årets första snöboll. På fönster bläcket låg inte så mycket snö så det fick bli en liten en.

Julgran Med Snö På
Ner snöad Julgrann

Sedan skulle jag hem till pappa för att mamma skulle jobba, alltid så tråkigt att sitta själv hemma på en lördag så jag drog hem ditt. Och på gården ser jag då julgrannen och den var så härligt vit, konstigt att man får jul känsla efter jul, när man knappt hade någon i stressen innan.

Sladd I Snö
Micke Leker I Snön

Micke jag och Lisa körde in till en kompis till micke, och var där och tittade på när Sverige fick silver i JVM. Tråkigt. Men på vägen hem så körde vi ner om hamnen och lekte lite med bilen på det stora yterna dom har där nere. Det var också roligt så vi fick ta några bilder på det också.

Sko Avtryck I Snö
Vit Bild

Sedan medan Lisa och Micke lekte snöbolls krig så gjorde jag ett sko avtryck fotograferade. Jag har alltid tyckt om avtryck i snön. Ända sedan jag var liten har jag tyckt om att titta på hur djur och skor ser ut i snön. Lite intressant och mycket snyggt enligt mig.

Tyvärr så i Skåne så snöar det sen kommer solen och töar, så om man ska ha några snö bilder får man ta det medan det snöar, och därför blir inte bilderna så snygga. Men kände att när det ändå har kommit så mycket snö så det lagt sig så är man tvungen att ta lite foto o lägga upp för snö är så passa roligt och fint.

Ha en bra dag allihopa nu åker jag tillbaks till kriget.


Kommentarer
Postat av: Klara

Härlig bild på avtrycket :)
Tjugge jag saknar dig vi måste ses och fika snart. Johan kunde inte före 12 och någon gång efter det ska vi ha au möte..

2008-01-10 @ 19:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0